Wizerunek osób w filmie eventowym
Film eventowy bez uczestników, jest jak event bez sponsora. Jakie kwestie prawne, dotyczące wizerunku, pojawiają się przy produkcji filmu eventowego i jak je sPRAWNIE rozwiązać?!
Film eventowy bez uczestników, jest jak event bez sponsora. Jakie kwestie prawne, dotyczące wizerunku, pojawiają się przy produkcji filmu eventowego i jak je sPRAWNIE rozwiązać?!
Steve Jobs namawiał na studia prawnicze. Nie dla przyjemności, ale żeby nauczyć się myśleć jak prawnik. Drodzy prawnicy, i nie-prawnicy, pracujący przy produkcji filmów eventowych i reklamowych: lepiej się tego oduczcie!
Cieszy obecność w telewizyjnej ramówce nagrodzonego w Cannes filmu. Okazuje się jednak, że tytułowy turysta, owszem, stawia czoło lawinie, ale co najwyżej spojrzeń Angeliny Jolie.
Kto wpisze w Google „tytuł filmu a znak towarowy”, nie będzie rozczarowany. Pod warunkiem, że chce się dowiedzieć, czy tytuł można w ten sposób chronić. A co jeśli chce nazwać swój film cudzym znakiem towarowym?!
Świadomość prawa autorskiego wśród filmowców powoli wzrasta. Wciąż jednak nie jest w stanie uchronić przed podpisaniem niekorzystnej lub niezrozumiałej umowy.
Zazwyczaj wątek YouTube a prawo, ogranicza się do Jak bardzo można przegiąć, żeby nie zablokowali filmu. Albo Nie przegiąłem a i tak zablokowali. Tym razem o czymś innym!!
Czy jest film, który chciałabym odzobaczyć?! Chyba tylko jakieś wybitne, półminutowe jutjubowe produkcje, bo nie lubię się męczyć.
Czym byłby film Śniadanie u Tiffany’ego bez romantycznego wątku z Audrey Hepburn, ale za to z protagonistą/narratorem gejem? Wierną adaptacją książki! Czy prawo ogranicza inwencję twórczą scenarzysty?!
Scenariusz filmu „Kształt wody” bez Oscara w kategorii najlepszy scenariusz oryginalny. Zdaniem Amerykańskiej Akademii Filmowej, nie jest najlepszy. A czy jest oryginalny?!
W poprzednim odcinku „Filmu na podstawie książki”, opowiadałam o tym, z kim należy zawrzeć umowę, chcąc dokonać adaptacji cudzego tekstu. A czy taka umowa jest zawsze konieczna?